DERULAREA OPERAȚIUNILOR ȘI ACTIVITAȚILE DE TRANSFER

Procedura transfer elevi

Derularea operaţiunilor și acţiunilor activităţii:

a) Elevii care doresc să se transfere la o unitate de învăţământ sau alta, depun prin părinte/reprezentat legal un dosar care să conţină: o cerere de transfer în care se precizează motivul transferului, o adeverinţă de studiu pe semestru respectiv an școlar în funcţie de momentul la care este cerut transferul, o adeverinţă din care să reiasă media la purtare și faptul că elevul nu a avut abateri disciplinare, pe anul / semestrul precedent cererii de transfer.

   Dosarul se depune la secretariatul şcolii, (conform calendarului).

b) Cererile vor fi analizate în C.A. (conform calendarului), luându-se în considerare

următoarele condiţii:

- elevii din clasa a IX-a se pot transfera numai după primul semestru, dacă media lor de admitere este cel puţin egală cu media ultimului admis la specializarea la care se solicită transferul; în situaţii medicale deosebite, elevii din clasa a IX-a a învăţământului liceal pot fi transferaţi și în cursul primului semestru sau înainte de începerea acestuia, pe baza avizului comisiei medicale judeţene, cu respectarea condiţiei de medie, menţionate anterior;

- elevii din clasa a IX-a admiși pe locuri speciale se pot transfera după primul semestru numai dacă media lor la purtare este 10, nu au abateri disciplinare și nu sunt corigenţi.

- pentru elevii claselor a X-XII, transferul se poate realiza dacă îndeplinesc

                 următoarele criterii:

- să nu fie corigenţi la nici o materie

- să nu aibă abateri disciplinare în anul / semestrul precedent transferului

- elevii care doresc să se transfere de la o clasă la alta nu au dreptul să se  transfere decât o singură dată

                   - media generală de absolvire a elevului, în anul anterior, să fie cel puţin egală cu media ultimului                         elev promovat din clasa în care se solicită transferul. Excepţiile se aprobă in C.A.

                  - acceptarea elevilor se va face în funcţie de numărul locurilor disponibile la clasă, în limita                                   efectivelor maxime de elevi la clasă, în ordinea descrescătoare a mediilor, având prioritate elevii                         care nu-şi schimbă profilul şi după promovarea examenelor de diferenţă.

                   În cazul în care transferul se face cu schimbarea profilului / specializării, elevii care

                 îndeplinesc criteriile vor primi aviz pentru susţinerea examenelor de diferenţă.

c) Susţinerea examenelor de diferenţă, în concordanţă cu profilul/specializarea clasei în

care elevul solicită transferul. Nepromovarea unuia dintre examenele de diferenţă, anulează

dreptul la transfer, elevul revenind la şcoala de provenienţă / profilul sau specializarea iniţială.

d) Elaborarea listei candidaţilor care îndeplinesc toate condiţiile sus-menţionate

(candidaţii admiși) și înaintarea acesteia înspre aprobare Consiliului de Administraţie al

colegiului.

e) Aprobarea listei candidaţilor în Consiliului de Administraţie al liceului.

f) După aprobarea transferului, unitatea de învăţământ primitoare solicită situaţia școlară a elevului în termen de 5 zile.

g) Unitatea școlară de la care se transferă elevul este obligată să trimită situaţia școlară

în termen de 10 zile de la solicitarea acesteia.

h) Elevul nu se înscrie în catalog până la primirea situaţiei școlare de către unitatea de învăţământ la care s-a transferat.

i) Afișarea la avizierul elevilor a listei transferurilor și a modului de soluţionare a acestora, cu menţiunea admis/respins. Gemenii, tripleţii, etc. se pot transfera în clasa celui cu media cea mai mare sau invers, la cererea părintelui, tutorelui sau susţinătorului legal sau la cererea elevilor dacă aceștia sunt majori, cu aprobarea directorului unităţii de învăţământ.

Elevii care doresc să se transfere la clasele cu predare în regim intensiv sau bilingv a unei limbi de circulaţie internaţională, nu se pot transfera decât dacă au susţinut și promovat în clasa a IX-a examenul de competenţă lingvistică într-o limbă de circulaţie internaţională.

Perioade de transfer Transferurile în care se păstrează forma de învăţământ se efectuează în perioada intersemestrială sau a vacanţei de vară.

Transferul elevilor în timpul semestrelor se poate efectua, în mod excepţional, cu respectarea prevederilor ROFUIP, în următoarele situaţii: a) la schimbarea domiciliului părinţilor într-o altă localitate; b) în cazul unei recomandări medicale, eliberată pe baza unei expertize medicale efectuate de direcţia de sănătate publică; c) de la clasele de învăţământ liceal la clasele de învăţământ profesional; d) la/de la învăţământul de artă, sportiv şi militar; e) de la clasele cu program de predare intensivă a unei limbi străine sau cu program de predare bilingv la celelalte clase; f) în alte situaţii excepţionale, cu aprobarea consiliului de administraţie al inspectoratului școlar.

Director,

Prof. Cristina Oana CIOBAN.

Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți